TROEN ER IKKE ALLES SAK - 2. TESS., 3, 2
Lørdag, 6. juni 2026
Denne ukens «nye» møteopptak er hentet fra Turnhallen i Oslo, kveldsmøte fra 15. januar 1984. Broder Aage med venner i Vekkeropet Maran Ata:
«TROEN ER IKKE ALLES SAK». 2. Tess., 3, 2.
Finn møtet på dato her: Møteopptak fra 1984 - 1985
Du skjønne Kana'ans land
Fremhevet, 3. juni 2026
DU SKJØNNE KANA'ANS LAND
Tekst og melodi: AAGE SAMUELSEN.
Fra kassett/LP: «JEG SYNGER HØYT AV GLEDE», utgitt av EMI Norsk i 1981.
Han fulgte nøye Herrens bud, var ei en grensemann.
På tross av sin uverdighet, og uten all besværlighet,
han så Guds store herlighet, i Kana'ans skjønne land.
Om trett han var, han skuffet ei, men adlød Herrens bud.
Han gikk igjennom dype vann, og over ørkenens tørre sand.
Langt borte fra Egyptens land, mot skjønne Kana'an.
Han inn i landet modig gikk, og ble ei fiendens trell.
Han var av Herren selv utvalgt og derfor alle murer falt.
For Gud var med ham overalt, i Kana'ans skjønne land.
Den som seg helt til Løftet gir, får lønn igjen av Gud.
Og Gud på faderarm deg bær i Kana'ans skjønne land.
Bli fri fra alt ditt om og men, som hindrer på din vei.
Om du vil se Guds herlighet, og alt som er for deg beredt.
Og om din sjel vil blive mett; gå inn i Kana'ans land.
HAR ISRAEL OKKUPERT LANDET?
Søndag, 31. mai 2026
HAR ISRAEL OKKUPERT LANDET?
Når det hevdes i vide kretser i dag, også gjennom massemedia, at Israel har okkupert deler av Palestina, så har det ikke det minste fnugg av sannhet i seg. Likeså lite som det er sant at vi – det norske folk – skulle ha okkupert vårt eget land i 1945 etter at fienden hadde okkupert det i fem år.
Da Gud gav løftet til Abraham; 1. Mos. 13, 14-18, stod han som den øverste myndighet – både i himmelen og på jorden – bak sitt løfte om at Abraham og hans ætt etter ham var arvinger til det land som de nu tar tilbake.
Vi vet at Det gamle testamentet er over alle jordiske lover, som ingen kan rokke ved, og som har full juridisk rett og gyldighet den dag i dag. Og når Israel inntar det land som er lovet dem av Gud er det ikke en okkupasjon, som fienden så høyt skriker opp om, og som skaper konflikter over hele verden, men en rettmessig eiendom som de ved Guds lov, ved et underskrevet testamente av Guds egen hånd, nu inntar.
Det stykke land som de har inntatt på Jordan-siden er Israels gamle landemerker – Judea og Samaria. Dersom vi går til Josvas bok, kap. 15, har Gud klart og tydelig satt grensene for hvor langt landet er Israels rette eiendom.
Det hat som er i ferd med å velte over Israel – ved falske beskyldninger – er jo ikke av ny dato, det har holdt seg vedlike helt fra den dag da Gud – ved sin lov – gav Abraham det løfte: «Dette landet er ditt, og din ætt etter deg.»
Den kommunistiske ånd som fyrer opp under arabernes hat til sine halvbrødre, Israel, er et påskudd for selv å komme ned og hærta landet og tilintetgjøre Guds eiendomsfolk Israel. Det står om Abraham at da han gjorde gjestebud for Isak ble Ismael (araberne) full av hat. Dette hatet vil holde seg vedlike til det store slag i Harmageddon, da Gud skal holde oppgjør med alle Israels fiender, og Israels evige konge Jesus, Messias, Guds Sønn, skal sette sine føtter på Oljeberget, og hele verden skal falle ned og tilbede ham; han som de korsfestet, men som oppstod på den tredje dag.
Da skal det ikke være det minste tvil hos noe folkeslag om hvem Jesus var, og er. De skal samstemmig rope: «Sannelig, han er Guds Sønn.»
Når vi ser hvordan den russiske ånd opererer i dag er det ikke vanskelig å forstå at hele deres tankegang ene og alene går ut på – ved djevelsk list og falskhet – å hærta hvert eneste land i Midtøsten som grenser opp mot Israel. Og det forferdelige er at det skal lykkes dem fullt ut.
De kontrollerer nå Afghanistan, Yemen, Etiopia, Syria, Irak og nå sist Iran. Deres neste steg; Kuwait, Saudi-Arabia og Jordan, for å få herredømme over Dardanellene, den Persiske Gulf og inn til Rødehavet, hvor de vil kringsette Guds lille land og folk – Israel.
Det kan aldri bli fred mellom Israel og Ismael (araberne), dertil er arabernes hat mot jødene altfor stort, og inspirert av Satan.
Amerikansk støtte til Israel vil bli fullstendig lammet overfor en slik gigantisk demon som den kommunistiske ateistdemon. Ezekiel 38, 2-12 vil ubønnhørlig meget snart gå i oppfyllelse. Vi ser det allerede tydelig nu. Ingen vestlig kapital eller sympati for Israel kan hindre dette, ei heller noen Nobelpris. FN er bare noen nikkedokker i hendene på den kommunistiske demon. Et like ubønnhørlig faktum er det også at Israel aldri kan inngå fred med noen som ikke tilhører dere eget folk, det folk som er utvalgt til å ta sitt rettmessige land – testamentert av Gud ved Abraham – i eie.
All skrikingen om Israels «okkupasjon av Palestina» er fullstendig forgjeves. Landet er deres, gitt av Gud som en arv. Ingen nasjon kan ta ifra dem Jerusalem – Den evige stad skal en dag stå som en seiersborg og en trone for Israels Messias, Jesus Kristus. AMEN!
LES OGSÅ ARTIKLENE: HAR ISRAEL OKKUPERT «PALESTINA»? OG HAR ISRAEL OKKUPERT JERUSALEM?
LES OGSÅ ARTIKKELEN NEDENFOR SOM STOD Å LESE I AVISEN VARDEN, DEN 26. JANUAR 1978 - DEN ER HENTET FRA DEN ISRAELSKE AVISEN YEDIOTH AHRONOTH:

DEN ÅNDELIGE TILSTAND I NORGE
Fremhevet pinseaften, 23. mai 2026
EN ALVORSFULL ARTIKKEL AV AAGE SAMUELSEN
Når man skal bedømme den åndelige tilstanden blant de kristne, bør en ikke gå til andre land, men se til vårt eget land Norge, og sammenligne den med det som var fra begynnelsen. Her ser vi dessverre en meget stor forskjell. Jeg vil da begynne med meg selv, hvor dum jeg har vært som har vært mer opptatt med andre mennesker enn å pleie Kristus-livet. Slik er det mer eller mindre hele veien. Kristus skyves liksom i bakgrunnen og blir ofte, som for syns skyld, tatt frem i møtene som en kamuflasje å dekke seg bak. MØTEOPPTAK FRA 1962 OG 1983 - LAGT UT
Pinseaften, 23. mai 2026
To møter er lagt ut i dag – pinseaften 2026: Det ene er det 2. møtet fra Turnhallen i Oslo som ble avholdt Kr. himmelfartsdag, den 12. mai i 1983, med tittelen «OG DE VAR ALLE SAMLET PÅ ETT OG SAMME STED» - del 1 og 2. Finn det på dato her.
I forbindelse med hva broder Aage taler om her, les også hva han skriver i artikkelen: VAR JESUS DEN FØRSTE SOSIALIST?
Det andre opptaket er fra et Maran Ata møte i Skien, pinsen 1962, med tittelen: «I KORNDYNGA». Del 1 og 2. Finn det på dato, og hør det her.
MESSIAS - DEN LEVENDE GUDS SØNN - DEL 1 OG 2
Fredag, 22. mai 2026
I dag har vi lagt ut et «nytt» fantastisk vekkelsesmøte fra Turnhallen i Oslo, Kr. Himmelfartsdag, 12. mai 1983, med tittelen: Messias – den levende Guds sønn – del 1 og 2 - 1. møte.JEG ALDRI KAN GLEMME
Torsdag, 21. mai 2026
JEG ALDRI KAN GLEMME DEN TID SOM ER GÅTT
Skien, april 1983. Tekst og melodi: AAGE SAMUELSEN
FRELSENS MORAL OG MORALFRELSE
Søndag 26. april 2026
FRELSENS MORAL OG MORALFRELSE
AAGE SAMUELSEN
FRA VEKKEROPET NR. 1 – FEBRUAR 1985
Det er ikke noe som er så vanskelig å skille fra hverandre som disse to begrepene. Man må ha en åndelig innsikt, med andre ord åndelig åpenbaring for å kunne sette moralfrelse på sin rette plass. Perfeksjonisme har fått en dominerende plass blant de troende som gjør at de som dessverre ikke er i besittelse av en perfekt vandring, og som har sine daglige svakheter, ofte blir fordømt og føler seg fordømt. Jeg har selv vært omgitt av slike fordømmende krefter som ikke vet – og ikke forstår – at de selv allerede er under dommen.
Jeg har ofte hørt at jeg dømmer andre, men det har aldri vært min tanke. At jeg kan dømme de forskjellige lærer som ikke er i overensstemmelse med Guds Ord, det både gjør jeg og har rett til. Når vi ser det virvar av lærebegreper som forvirrer folk bør man ha en klar holdning mot dette. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det har noe med Guds Ord å gjøre at menigheter og sekter, som alle påberoper seg å ha rett og har fellesmøter to ganger i året for å overbevise dem som er utenfor, og gir inntrykk av at de elsker hverandre, ikke slår seg sammen til en menighet året rundt. Bare dette skulle være bevis nok for at det må være noe fundamentalt feil i hele deres religiøse system. En moralsk plettfri vandring har ingenting med det nye livet i Kristus å gjøre.
Moralsk opprustning er ikke et nytt fenomen. Det hendte på Jesu tid, på apostlenes tid og frem til dags dato. Det er mennesker som midt i menigheten bygger opp sine festningsverker, og som er en ypperlig operasjonsplass for fienden når den Hellige Ånd begynner å virke. Det har jeg erfart utallige ganger når den Hellige Ånd virker i møtene. Det var den ånd fra helvete som drepte Jesus og som tok livet av apostlene. Det er derfor jeg advarer menneskene overalt hvor jeg kommer mot falskheten som skjuler seg bak fellesmøter, og tanken bak en «kristen enhet» av alle slags lærebegreper. Det er ikke noe annet enn en angrepsbase fra Satan. Artikkelen fortsetter på neste side ...
Side 1 av 28




n 
AV AAGE SAMUELSEN
OM AAGE SAMUELSENS FORHOLD TIL ISRAEL OG DET JØDISKE FOLK
MAGASINET FAKTUELL ARENA LAGT UT PÅ NETT


